fredag den 7. oktober 2011

Chokolade og nødde småkager!

Jeg har bagt småkager idag og de smagte rigtig godt!!!

(Kængus nøddedrømme) Opskrift:

100 g smør
100 g sukker
50 g farin
1 æg
100 g mel
50 g havregryn
1 tsk vaniliesukker
½ tsk natron
100 g chokolade
50 g hasselnødder

Bland smør, sukker og farin med en træske eller elpisker. Kom ægget i.

Bland mel, vanilie, natron og havregryn i en anden skål.
Hak chokolade og nødder og kom det i mel blandingen.
Bland de to ting sammen.

Kom bagepapir på en bradepande og sæt dejen i små portioner med god plads imellem. Tryk dem lidt flade og runde og bag dem ved 175 i 12-15 min.

Lad dem ligge til de er kolde.

3 kommentarer:

  1. De ser meget dejlige ud, skal da lige prøve den opskrift til på søndag, hvor jeg får gæster .-)

    SvarSlet
  2. Og de smager MUMS... glæder mig til aftenskaffen

    SvarSlet
  3. de er bare så gode Asta <3.knus mormor

    SvarSlet

Jeg vil blive glad for en kommentar